23 Ekim 2009 Cuma

Değişim...

Başka bir sıkıcı derste daha, yeniden merhaba!

Bugünkü programımızda production planning (üretim planlama), optimization (eniyileme) ve engineering econ (mühendislik ekonomisi) dışında hayatın bazen ne kadar da garip olabileceğini anlamak da yer alıyor.

İnsan bazen o kadar, o kadar saçmalıyor ki, elinde olmadan. "Anlamaya çalışacağım" derken kendi kalbini kendi kırıyor, kimsenin haberi yokken. Bunun gerçekten de böyle olduğunu fark ediyor, "Tamam, değişeceğim" diyor, ama değişmek zor.

Opti dersindeyiz. Jason Mraz'ın sabah dinlediğim "I'm Yours" şarkısının kafama takılmasıyla bir saman kağıda yaklaşık iki yüz elli defa "no more" yazdıktan sonra, kağıdın kalan kısmını başka derslere ayırmaya karar verdim. Hoca tahtada "unit change"den (birim değişim) bahsediyor. Bir birimlik değişimin giderde ne değişiklikler yapacağı, falan, filan.

Ama kimse sormuyor ki, değişmek, değiştirmek ne kadar mümkün? Gerçekten. Bence o kadar da kolay değil.

İnsanlar söz alıp soru soruyor. Ben konunun ne olduğunu bilmiyorum, kafam bambaşka yerlerde.

İnsan değişmeyi, daha doğrusu, içinde bulunduğu "somehow equilibrium" ("bir şekilde denge") hâlinden çıkıp çıkamayacağına, ya da bunu isteyip istemeyeceğine nasıl karar verir?

"Değişmeyen tek şey değişimdir," derler ama; bence bu olaya hangi ölçekte baktığımıza göre değişir.

Değişmesini istediğim bir şey var mı?

Ben bu şeyin değişmesini gerçekten istiyor muyum?

Hoca dersi dinlemiyoruz diye kızdı.

Biraz dinleyebiliyor taklidi yapalım.

21 Ekim 2009, 12:15

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder